Bécs – Pozsony – Budapest

SZUPERMARATON

SAJTÓKÖZLEMÉNY

Kedves Szulok, Partnereink, Tamogatok!

A kovetkezo napokban megprobalunk estenkent fenykepes tajekoztatot kuldeni a 18. Becs – Pozsony – Budapest szupermarathonrol, amit zuglo szineiben, kepviseleteben teljesitunk. 345 km var rank a kovetkezo napokban.16-an vagyunk kiseroinkkel, valamint a tavalyi iskola kapcsolatbol 2 szlovak diak es tanaruk csatlakozott hozzank.
Ma a leutazas es regisztracio zajlott, amit Budapestrol idoben elindulva viszonylag rovid ido alatt teljesitettunk. Busz hozta a versenyzoket a fovarosbol, kerekparjainkat a Csiki-Bege furgon repitette Gyorbe, az egyetemi sportkozpontba.
Regisztracion kaptunk kis ajandekcsomagot, rajtszamot es hasznos informaciokat. Megtudtuk, hogy gyori szallasunk egy kollegium, Pozsonyban viszont a Hotel Kyjev szallodaban kapjuk a szallast (penteken mar Pozsonyba lesz a befutonk).
A megnyito unnepsegen sok tancos produkcio mutatkozott be, majd a koszontok sora kovetkezett, a majdnem teli lelatok fele. Meglepetes volt a versenyt nyito tuzijatek (a sportcsarnok elott), amit igazan kozelrol, a durrogasoktol fulunket is befogva szemleltunk.
Kellemes volt a 0. nap idojarasa, eso csak utkozben ert, amikor a buszon voltunk. Kisse huvos van, most bizony visszasirjuk a nyari vandortabor meleg napjait. Penteken reggel 4.30-ra mar reggelizni megyunk, a buszok es kiseroautok konvolja 6-kor hagyja el az orszagot Becs fele.
Kerjuk, hogy leveleinkre valaszt ne irjanak, az adatforgalom nehezsegei miatt.

Udvozlettel:
Borsai Csaba tanar ur
(a kovetkezo napokban egy-egy versenyzo diakunk beszamoloi varhatok lehetoseg
szerint fenykeppel egyutt.)
2007. október 18. 23:01

Kedves Szulok, Parnereink, Tamogatok!

Ma a Becs-Pozsony tavot kellett letekernunk. Az ebreszto 4 ora 10 perckor volt, ami sokak szamara gondot okozott. Korai kelesun utan, reggelizni mentunk, a kollegium etteremebe, es elfogyasztottuk boseges kontinentalis reggelinket. Etkezesunk utan bepakoltuk maradek holmijaikat es az elso busszal utba vettuk Becset. Megerkezesunk utan a biciklieinkre meg egy picit varnunk kelett mert a kisero autonk meg a pentek reggeli dugoban allt Becs belvarosaban. Gyorsan osszeraktuk bringainkat mert a rajt hamarosan kezdodott. Miutan eldordult a rajtpisztoly kezdetet vette a nagy „versenyzes”. Rottuk a kilometereket es sorban hagytuk el a checkpointokat. Velemenyem szerint a legnehezebb etap a harmadik volt, mert ekkor nagyon eros szembeszelet kaptunk. Ekkor a csapat tobbsege leszakadozott, de igy is hamar elertuk az utolso checkpointot. Itt is, mint mindenhol, meleg teaval es sutikevel fogadtak a versenyzoket. Nekem a legjobban a vajas keksz izlett, mert az jo kremes es lagy volt. Vegul lassacskan, de persze csak miutan atmasztunk par nagyobb dombon, elertuk a hatart. Utleveleinket nem kertek es igy csak ugy „atszaguldottunk” a hataron . Ilyen elmenye nem sok embernek lehet, azt hiszem, foleg nem biciklivel. A tav utolso szakasza mar Pozsony kulvarosaban vezetett, es a varos foteren ert veget. Osszesegeben megtettunk korubelul 95km-et, ami szerintem nem rossz teljesitmeny. Szallasunk egy regi epitesu szallodaban van, vacsoranat is itt ettuk meg. Eloetel es desszert is szerepelt a menuben, ez sokunk izleset elnyerte. Mindezek utan bementunk a varosba, hogy felvegyuk masnapi elemozsiankat. Holnap egy szlovak iskola meglatogatasara keszulunk, ahol a szlovak diakokkal megajanadekkozuk egymast.
Nagy Mate Teo
2007. október 19. 22:14

Kedves Szulok, Parnereink, Tamogatok!

Ma Pozsonybol Gyorbe tekertunk, ami korubelul 85 km volt. Reggel a rajt utan egy rovid unnepsegre kiterot tettunk, latogatasra a  CSEMADOK Szekhazba. Termeszetesen – mert idore kellett menni – pont akkor lett defekt egy kereknek, igy izgalmasabb lett az erkezesunk. Finomsaggal, teaval kinaltak minket es atadtuk ajandekcsomagjainkat a velunk versenyzo diakoknak, tanaroknak es a verseny szervezoinek. Beszedek kovetkeztek, interjuk a TV-nek, radionak, bizony eszre sem vettuk, hogy kint az utcan hoeses kezdodott. Jol beoltozve vagtunk neki a tavnak. Remenyt keltett, hogy a felhokbol kifele hajtottunk, hamarosan a nap is kisutott, es a mezony utolso tagjait mar az elso valtopontnal utolertuk. Igy elozgettuk a versenyzoket, neha megallva egy-egy kis megallora, ahol frissitoket fogyasztottunk. Az egyik kis hatar menti, de meg szlovakiai magyar faluban kulonlegessegkent hazi retest kaptunk ami mindenkinek nagyon izlett. Kar hogy nem vihettunk magunkkal belole, mert a csapatszellem jegyeben gondoltunk a mogottunk levo versenyzokre is.
Ezutan nemsokarra a bosi eromunel keresztul hajtottunk a Dunan, majd a szlovak-magyar hataron vissza. Itt mar az egesz csoport egyutt haladt es igy fogadtuk a magyar szurkolok hajrazasat.
Mar csak egy-ket falu volt hatra es beertunk Gyorbe.  A celba erkezesunk utan kremcsokit, levest es teat ittunk, ami mindnyajunknak nagyon jol esett a hosszu ut utan. Napunkat egy jo pancsolassal koronaztuk meg a varosi thermal furdoben.
Szallasunkra busz vitt, a bicajok a furgonban utazatk. A kiados vacsora itt vart minket a finom meleg szobával es puha agyikoval.
Dobszay Balint

Kedves Szulok, Parnereink, Tamogatok!

Ma tovabb aludhattunk, mint elozo napokon, mert a rajt kesobb volt. Reggeli utan kimentunk a gyori rajthelyre, ahol bealltunk nehanyan a pom-pom lanyokhoz elomelegiteni a futamra. A 10 orai start utan korubelul 11-re megerkeztunk Bonyre az elso  valtohelyre, ahol fergeteges fogadtatasban volt reszunk. Sok dolog kozul, megkostoltuk Szupernagyi zserbojat, amit kikialltottunk a Becs-Bp sutijenek. Itt hosszabb ideig idoztunk, majd elindultunk a masodik valtoponthoz, ahol elfogyasztottuk ebedunket. Masfel ora kenyszeritett piheno utan nyeregbe szalltunk es el kezdtuk a harmadik etapot. Indulas elott a helybelieknek szorakozas keppen segitettunk feltolni egy szekeret az emelkedon es utanna lesuhanni a domboldalon. Az utolso szakaszon mar talalkoztunk kisebb dombokkal is, ami elorevetitette holnapi utunk nehezseget, amikor is legalabb 2 hegyet kell majd megmasznunk. Negykor megerkeztunk a celba, es rogton benyomtunk par pohar forro-csokit vagy levesket. A kovetkezo program, hogy elmentunk a tatai edzotabor uszodajaba pancsolni es szaunazni egy par percet. Szallaselfoglalas utan egybol a vacsi kovetkezett, ami a szallasunk ettermeben volt. Velemenyem szerint a mai nap nem volt olyan megerolteto mint az elozoek. Vegig napsutesben, a szel is csendesebb volt, sot a tav is kevesebb, es sik terepen haladtunk vegig, kiveve az utolso par kilometert.
Batki Dani

A mai napon ebredesunk nehezebben ment, annak tudataban, hogy a legnehezebb szakasza koetkezett a vesrenynek. Igyekeznunk is kellett a szallashelyunk ettermebe, hogy bekapjunk egy par falatot a svedasztalos kiszolgalassal, ami nagyon finom volt. Reggeli utan a Csiki-Begebe bepakoltuk csomagjainkat es mar biciklivel indultunk a rajthelyhez. A mezonynek a 9 orai rajt utan eloszor tobb kisebb dombot, aztan pedig egy oriasit kellett megmasznia. A maszas utan egy hosszabb lejto volt, aminek szerintem a versenyzok nagy resze kifejezetten orult. A kovetkezo szakaszon – ismet felefele araszolva – nagyon elfaradt a tarsasag, mert sok versenyzo kozott kellett laviroznunk es ugyeskednunk a kisero autok, futok kikerulesevel. Az ebed a szokasos kenyer-sajt-szalami es extrakent kaptunk meg egy kortet is. Ezt kovetoen mar elhagytuk a Gerecse-hegyseget es ezutan a verseny mar a Budai-hegyek kozt vezetett. A cel Budakeszin egy kisebb emelkedo tetejen volt, az altalanos iskola udvaran. Mikor mar mindenki beerkezett a celba, joizuen elfogyasztottuk napi adag forrocsokinkat es teankat. Ezt kovetoen a bicikliket es a csomagokat felpakoltuk a kisbuszra mi pedig elfoglaltuk helyunket a szallodaba meno buszra. A vacsora a szallashelyunkon volt, ami baromira izlett midnenkinek. Ezt meg is szavaztuk a maraton legjobb vacsijanak. Remeljuk a holnapi reggeli is lesz ilyen finom mint a mai vacsi!
Gombas Vince

Kedves Szulok, Parnereink, Tamogatok!

Orom, mert sikerult. Szomorusag, mert vege van egy jo dolognak. A mai nap 9 orakor startoltunk Budakeszirol. Tegnap este meg bizakodtunk a napfenyes befutoban, de sajnos nem sikerult eso nelkul meguszni a napot. A rajtpisztoly eldordulesevel az eso is neki eredt, de esokabatba bujva megbirkoztunk az embertprobalo budakeszi emelkedovel. Utunk tovabb a hegyoldalban vezetett, majd a lejton ezerrel dongettunk le a Duna partjahoz, at a belvaroson. Az eso vegig zuhogott, alig lattunk elore, sot a szellel is meg kellett birkoznunk.
Az Oktogonnal vartuk be egymast, onnan mar egyutt ment a csapat a Varosliget fele, a befutobe. Mi 16-an, es velunk a szlovak iskola diakjai, tanaruk. A celvonalon fel 11-kor haladtunk at, szuleink es a szurkolo tomeg nagy tapsaval kiserve.
Megcsinaltuk!!!
Leszalltunk kerekparjainkrol es nyakunkba akasztottak a megerdemelt ermeket. A Csiki-Bege mar a celban vart minket, a rakhelyet most oltozonek is hasznaltuk. Csurom vizek voltunk, szinte mindent at kellett venni.
Delutan a zarounnepsegen vettunk reszt. A futokat nagyon unnepeltek, picit mi szomorkodtunk, hogy teljesitmenyunkert "csak" sorsolassal kaptunk jutalmat. Csupan nehanyat sorosltak ki a kozel szaz kerekparos kozott. De igazabol azert orulunk, hogy ott lehettunk, es mindannyian a 345 km-t a hidegben, fagyban, szelben, neha hoesesben, csak ritkan a napsutesben, es a mai nagy esoben tenyleg megcsinaltuk.
Batki Daniel

Igyekeztunk megosztani elmenyeinket, a napi esemenyeket es a verseny izgalmas pillanatait. De a kepek, az irott szoveg szinte keptelen az ilyenkor korulottunk zajlo eletet visszadani. Hiszen lepten nyomon szurkolok, velunk egyutt versenyzok, a zajlo esemenyek, maga a hangulat, az izgalom – tehat egyaltalan nem csak a tekeres.
Szemelyes gondolatkent egyreszt a felkeszules izgalmait emlitenem, hogy tamogatoink jovoltabol ott lehessunk a becsi rajtnal, buszken es peldamutatoan viseljuk ruhazatunkon neveiket. Majd a verseny izgalma, hiszen a gyerekek ki-ki erejenek megfeleloen hajt az orszaguton. Bar biztositva az utvonal, nagy izgalom, hogy a meredek lejtokon, a futok es kisero autoik kozott kerulgetve az esti celban mindannyian epsegben ott legyenek.
Most, 2007-ben, Zuglo kepviseleteben 4. alkalommal, keruletunk tamogatoi altal 16 fos gyerekcsapatunkkal, 345 kilometeren.